15. September 2015
MTV EMA 2015: nominaties ‘Best Belgian Act’ bekend

MTV EMA 2015: nominaties ‘Best Belgian Act’ bekend

Lost Frequencies, Oscar & The Wolf, Dimitri Vegas & Like Mike, Selah Sue en Netsky nemen het dit jaar tegen elkaar op tijdens de MTV European Music Awards 2015 in de categorie ‘Best Belgian Act’.

Maurice Hols General Manager MTV/Viacom International Media Networks: ‘België heeft zich het afgelopen jaar wederom goed op de internationale muziekkaart gezet met deze genomineerde artiesten. In deze categorie nomineren wij dan ook de grootste Belgische successen van dit jaar. De ‘Best Belgian Act’ award is ook een stap verder naar internationaal succes, waar we de artiest vol in zullen steunen.

Het jaarlijkse muziekspektakel is een ode aan alle populaire artiesten van dit moment, uit verschillende categorieën. De winnaar van de MTV EMA Best Belgian Act 2015 award wordt bekend gemaakt tijdens de MTV EMA Pre-Party Antwerpen 2015, een exclusief event in Ampere op 14 oktober. De MTV EMA's 2015 vanuit Milaan zijn live te zien op 25 oktober om 21.00 uur op MTV.

Stemmen op je favoriete artiest kan vanaf 12.00u via www.mtvema.com.

Wil je verslag doen van de MTV EMA Pre-Party Antwerpen 2015? Meld je dan aan via Tedje.Fliers@vimnmix.nl.

Over MTV
MTV is onderdeel van Viacom International Media Networks. MTV is het grootste en belangrijkste jeugd entertainmentmerk ter wereld. Met een wereldwijd bereik van meer dan een half miljard huishoudens, is MTV het culturele thuis van de millenniumgeneratie, muziekfans en artiesten, en een pionier in het creëren van innovatieve programmering voor jonge mensen. MTV weerspiegelt en creëert een popcultuur met haar bekroonde inhoud die is gebouwd rond fascinerende verhalen, muziekontdekkingen en activiteiten die worden overgebracht via TV, internet en mobiele communicatie. Buiten de Verenigde Staten maakt MTV deel uit van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB), een van ’s werelds toonaangevende bedenkers en uitvoerders van programmering en inhoud gebracht via alle mediaplatformen. Viacom biedt in Noord Europa 37 TV kanalen en meer dan 40 websites en heeft een totaalbereik van 62 miljoen huishoudens. Populaire zenders zijn o.a. MTV, Comedy Central, Spike en Nickelodeon. Viacom merken worden wereldwijd in 34 talen bekeken door meer dan 600 miljoen huishoudens.