17. Juli 2015
Kay Nambiar, Frank van der Lende, Martin Garrix en Digitzz geven liefde vele gezichten

Kay Nambiar, Frank van der Lende, Martin Garrix en Digitzz geven liefde vele gezichten

MTV lanceert MTV Pride campagne: Love Has Many Faces

Vanaf vandaag lanceert MTV de MTV Pride: Love Has Many Faces campagne, waarmee de zender de grenzen tussen seksuele voorkeuren wil vervagen. De campagne wordt ondersteund door vijf ambassadeurs; MTV presenter Kay Nambiar, DJ Martin Garrix, BNN/3FM DJ Frank van der Lende, MTV employee Anne de Laat en artist Digitzz. Zij geven in verschillende testimonials aan wat liefde voor hen betekent en dat het niet uit maakt of je nou Lesbian, Gay, Bi-sexual of Transgender (LGBT) bent.

De campagne loopt van 17 juli tot en met 2 augustus. MTV wil awareness creëren voor de campagne door consumenten te vragen content te posten met #MTVPRIDE. Iedereen kan hier zelf invulling aan geven want, Love Has Many Faces. Op 1 en 2 augustus zendt MTV de MTV Pride Marathon uit met onder andere aangepaste playlists en afleveringen van verschillende MTV-shows met een LGBT-thema. Als klap op de vuurpijl organiseert de zender de MTV x Waterkant Pride Party hosted by The G-Team op 31 juli 2015 vanaf 20.00u.

“Het maakt mij oprecht niks uit wat voor een geaardheid iemand heeft. Het is zo belangrijk dat je altijd jezelf kan zijn. Het lijkt me verschrikkelijk om te moeten verbergen van wie je houdt, daarom zet ik me in voor MTV Pride.” - Kay Nambiar, MTV Presenter.

Over MTV Pride
Het project is een initiatief van Emerge, het LGBT netwerk van Viacom. Emerge is een van de Employee Resource Groups van Viacom. De eerste stap van Emerge was om zich in 2014 aan te sluiten bij Workplace Pride en zo in contact te komen met andere LGBT netwerken, van onder andere ABN AMRO, Shell en Price Waterhouse Coopers. De volgende stap was om een initiatief te ontplooien om de acceptatie van LGBT’s naar de doelgroep van MTV (12 tot 24 jaar) te communiceren. Eerdere initiatieven van bijvoorbeeld MTV Australia waren een groot succes.