08. September 2014
 ‘MTV BREAKS’: maak jouw carrièredroom realiteit tijdens de EMA’s 2014 in Glasgow

‘MTV BREAKS’: maak jouw carrièredroom realiteit tijdens de EMA’s 2014 in Glasgow

MTV heeft de nieuwe internationale multi-platform campagne ‘MTV Breaks’ gelanceerd. MTV geeft talentvolle MTV fans van over de hele wereld de kans om een carrière in de creatieve industrie te beginnen.

MTV biedt via het platform ongekende mogelijkheden om mee te werken aan de beste en grootste evenementen ter wereld. Fans over de hele wereld kunnen zich aanmelden via Instagram.

Dream come true
Het eerste event op de planning is de 2014 MTV EMA in Glasgow op 9 november. ‘MTV Breaks’ biedt de kans op een grote carrièredoorbraak als fotograaf, kostuumontwerper of camera operator. Voor slechts drie talentvolle en jonge creatievelingen komt hun droom uit tijdens de EMA's 2014. De geselecteerde kandidaten worden begeleid tijdens de show door deskundigen uit het bedrijfsleven. Natuurlijk is hun werk te zien op alle MTV kanalen en platforms over de hele wereld.

Meedoen?
Jongvolwassenen van 18 tot 26 jaar kunnen zich aanmelden door een afbeelding of video op Instagram te plaatsen met de volgende hashtags #MTVBreaks en #Photographer, #Designer of #Cameraperson. Voor meer informatie over hoe het werkt, vind je op mtvbreaks.tv. De deadline voor inzendingen is 19 september.

Extra’s
De campagne biedt online middelen op mtvbreaks.tv en verzorgt een aantal gratis workshops in Glasgow rondom MTV EMA 2014 in november. Vergelijkbare mogelijkheden worden ook aangeboden in de toekomst bij andere grote evenementen van MTV. “We zijn zo enthousiast om onze fans van over de hele wereld kennis te laten maken met MTV ", aldus Georgia Arnold, Senior Vice President, Social Responsibility, Viacom International Media Networks. "Over de hele wereld maken steeds meer jongeren zich zorgen over hun toekomst. Daarom leggen we de focus in onze pro-sociale strategie op werkgelegenheid voor jongeren. MTV is de beste partij om de passie en creativiteit bij jonge talenten te vinden en door een geweldig platform te bieden en ze in contact te brengen met de best beschikbare experts uit de creatieve sector.”

Kijk voor meer informatie op mtvbreaks.tv

MTV & werkgelegenheid voor jongeren:
Veel meer dan een eenmalige event. MTV Breaks is het nieuwe overkoepelende merk voor alle content en initiatieven van MTV met doel om het probleem van de werkgelegenheid voor jongeren aan te pakken. Inclusief gevarieerde keuzes in stages en betaalde stages wat MTV in de belangrijkste markten over de hele wereld aanbiedt.

Over MTV
MTV Nederland is de Nederlandse versie van zender MTV en onderdeel van Viacom International Media Networks. MTV is het grootste en belangrijkste jeugd entertainmentmerk ter wereld. Met een wereldwijd bereik van meer dan een half miljard huishoudens, is MTV het culturele thuis van de millenniumgeneratie, muziekfans en artiesten, en een pionier in het creëren van innovatieve programmering voor jonge mensen. MTV weerspiegelt en creëert een popcultuur met haar bekroonde inhoud die is gebouwd rond fascinerende verhalen, muziekontdekkingen en activiteiten die worden overgebracht via TV, internet en mobiele communicatie. Buiten de Verenigde Staten maakt MTV deel uit van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB), een van ’s werelds toonaangevende bedenkers en uitvoerders van programmering en inhoud gebracht via alle mediaplatformen. Viacom biedt in Noord Europa 37 TV kanalen en meer dan 40 websites en heeft een totaalbereik van 62 miljoen huishoudens. Populaire zenders zijn o.a. MTV, Comedy Central, VIVA en Nickelodeon. Viacom merken worden wereldwijd in 34 talen bekeken door meer dan 600 miljoen huishoudens.