14. Augustus 2014
Taylor Swift toegevoegd aan line-up MTV VMA

Taylor Swift toegevoegd aan line-up MTV VMA

Gisteren werd al bekend gemaakt dat Nicki Minaj 24 augustus op het podium staat van de MTV Video Music Awards, vandaag onthult MTV een nieuwe naam: Taylor Swift. Swift is toegevoegd aan de toch al indrukwekkende lijst van artiesten.

De line-up bestaat uit Nicki Minaj, Maroon 5, Ariana Grande, Usher, Iggy Azalea, 5 Seconds of Summer en Beyoncé. De awardshow wordt gekenmerkt door spraakmakende optredens die een blijvende indruk achterlaten. Op 24 augustus zijn alle ogen gevestigd op The Forum in Inglewood, de plek waar de spectaculaire show live wordt uitgezonden. Natuurlijk wil iedereen weten wie er met een felbegeerde "VMA Moonman" naar huis gaat. De show is in Nederland te zien in de nacht van 24 op 25 augustus om 3 uur ’s nachts op MTV.

EINDE BERICHT
Voor beeldmateriaal, vragen, interviewverzoeken of het aanvragen van accreditaties kunt u terecht bij Noesjka van der Helm via noesjka@coopr.nl/06-27410997

URL VMA: http://www.mtv.com/ontv/vma/

Over MTV
MTV Nederland is de Nederlandse versie van zender MTV en onderdeel van Viacom International Media Networks. MTV is het grootste en belangrijkste jeugd entertainmentmerk ter wereld. Met een wereldwijd bereik van meer dan een half miljard huishoudens, is MTV het culturele thuis van de millenniumgeneratie, muziekfans en artiesten, en een pionier in het creëren van innovatieve programmering voor jonge mensen. MTV weerspiegelt en creëert een popcultuur met haar bekroonde inhoud die is gebouwd rond fascinerende verhalen, muziekontdekkingen en activiteiten die worden overgebracht via TV, internet en mobiele communicatie. Buiten de Verenigde Staten maakt MTV deel uit van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB), een van ’s werelds toonaangevende bedenkers en uitvoerders van programmering en inhoud gebracht via alle mediaplatformen. Viacom biedt in Noord Europa 37 TV kanalen en meer dan 40 websites en heeft een totaalbereik van 62 miljoen huishoudens. Populaire zenders zijn o.a. MTV, Comedy Central, VIVA en Nickelodeon. Viacom merken worden wereldwijd in 34 talen bekeken door meer dan 600 miljoen huishoudens.

MTV Video Music Awards
The 2013 "MTV Video Music Awards" delivered big, with the award show ranking as cable's #1 entertainment telecast of the year among P12-34 at the time. The first-ever award show to be broadcast live from Brooklyn's Barclays Center, the VMAs garnered a total audience of 10.1 million viewers, a 66 percent increase versus 2012, and the ratings jumped 47 percent compared to the previous year's telecast, delivering a strong 7.8 P12-34 rating. The encore presentation of the show on MTV earned an additional 2.8 million total viewers, amounting to 12.9 million total viewers across both airings on MTV. Ratings for the 2013 "MTV Video Music Awards Pre-Show" increased 100 percent compared to the previous year with P12-34 and garnered a 3.6 rating among that demographic, and total viewers grew a whopping 119 percent with 4.6 million tuning in.* Additionally, the 2013 "MTV Video Music Awards" aired across MTV's global network of more than 60 channels and enjoyed a double-digit ratings increase year over year in key international markets such as the UK, Australia, the Netherlands, Singapore, Spain, Argentina and more.

The 2013 "MTV Video Music Awards" shattered previous records across MTV's web, mobile and social channels at the time ranking as the biggest VMA day in history in terms of total visitors, page views and streams. More than 4 million fans visited VMA content on MTV.com, mobile web and MTV app generating more than 15 million total streams – five times higher than the previous year's show day – with the live stream portion now ranking as the biggest in Viacom's history. MTV mobile saw its biggest day ever with more than 2 million visitors, 6 million page views and 1.8 million streams. During the two-hour telecast, social media exploded as fans passionately reacted to the performances and winners generating 120 national and worldwide trending topics on twitter, and 1.2 million Instagram likes. Additionally, MTV launched a successful cross platform social communications campaign to build anticipation for the show entitled #RoadToTheVMAs, which featured the Moonman in a myriad of iconic locations, events and with various artists and celebrities throughout Brooklyn and NYC. The campaign garnered more than 100 million social media impressions, including over half a million likes on Instagram, nearly 60 million impressions on Twitter, more than 40 million impressions on Facebook and over 1.2 million impressions on Tumblr.
Jesse Ignjatovic/Den of Thieves is the Executive Producer for the 2014 "MTV Video Music Awards." Amy Doyle, Garrett English and Dave Sirulnick are Executive Producers. Joanna Bomberg, Jen Jones and Lee Lodge are Co-Executive Producers. Hamish Hamilton is Director. Wendy Plaut is Celebrity Talent Executive.
Official sponsors of the 2014 “MTV Video Music Awards” include 5® GUM, Caress® Body Wash, CLEAN & CLEAR®, Degree Women®, Kia Motors, Pepsi®, State Farm®, Taco Bell®, truth® and TRESemmé®.
*Source: Nielsen. Live+SD. P12-34, unless noted. Ranked on 000s. Entertainment = excludes sports. Telecast rank dates: 12/31/12-8/25/13.