21. Augustus 2014
10-jaar Tomorrowland, de documentaire 29 augustus in première op MTV

10-jaar Tomorrowland, de documentaire 29 augustus in première op MTV

29 augustus, om 20.00 uur lokale tijd, gaat de documentaire “TOMORROWLAND: 10 Years of Unity, Love, Madness and Magic” internationaal in première. Tomorrowland is al 10 jaar een begrip in de dancescene en MTV was dit jaar aanwezig.

En heeft deze bijzondere geschiedenis vast te leggen in een één uur durende documentaire. Met een verslag vanaf het festivalterrein, maar ook aan de hand van interviews met prominente DJ’s als Armin van Buuren, Paul Van Dyk, Moby, David Guetta, Afrojack, Steve Aoki, Dimitri Vegas & Like Mike and Hardwell.

MTV World Stage: Tomorrowland
Voorafgaand aan de documentaire zendt MTV, World Stage: Tomorrowland uit. Een tweedelige special vanaf het festivalterrein, te zien op 22 augustus en 29 augustus om 19:10 uur op MTV. Tomorrowland is al 10 jaar een begrip in de dancescene en werd dit jaar voor de derde keer op rij verkozen tot het beste dancefestival wereldwijd tijdens de International Dance Music Awards (IDMA) in Miami. Het Belgische festival verkocht de 360.000 tickets voor de 2014-editie in minder dan een uur uit. Hoe dit er uitzag? Dat is te zien in een tweedelige World Stage: Tomorrowland, dat wordt uitgezonden op 22 augustus en 29 augustus om 19:10 uur op MTV.

De documentaire “TOMORROWLAND: 10 Years of Unity, Love, Madness and Magic” is 29 augustus te zien om 20:00 uur.

EINDE BERICHT
Voor vragen kunt u contact opnemen met Noesjka van der Helm via 06-27410997 of noesjka@coopr.nl. Meer informatie en beeldmateriaal is te vinden in de perskamer van MTV: http://pers.mtv.nl/nieuw

Over MTV
MTV Nederland is de Nederlandse versie van zender MTV en onderdeel van Viacom International Media Networks. MTV is het grootste en belangrijkste jeugd entertainmentmerk ter wereld. Met een wereldwijd bereik van meer dan een half miljard huishoudens, is MTV het culturele thuis van de millenniumgeneratie, muziekfans en artiesten, en een pionier in het creëren van innovatieve programmering voor jonge mensen. MTV weerspiegelt en creëert een popcultuur met haar bekroonde inhoud die is gebouwd rond fascinerende verhalen, muziekontdekkingen en activiteiten die worden overgebracht via TV, internet en mobiele communicatie. Buiten de Verenigde Staten maakt MTV deel uit van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB), een van ’s werelds toonaangevende bedenkers en uitvoerders van programmering en inhoud gebracht via alle mediaplatformen. Viacom biedt in Noord Europa 37 TV kanalen en meer dan 40 websites en heeft een totaalbereik van 62 miljoen huishoudens. Populaire zenders zijn o.a. MTV, Comedy Central, VIVA en Nickelodeon. Viacom merken worden wereldwijd in 34 talen bekeken door meer dan 600 miljoen huishoudens.

About SFX Entertainment
SFX Entertainment, Inc. is the largest global producer of live events and digital entertainment content focused exclusively on electronic music culture (EMC) and other world-class festivals. SFX's mission is to provide electronic music fans with the best possible live experiences, music discovery, media and digital connectivity. SFX was borne out of the technology revolution and produces and promotes a growing portfolio of live events that includes leading brands such as Tomorrowland, TomorrowWorld, Mysteryland, Sensation, Stereosonic, Electric Zoo, Disco Donnie Presents, Life in Color, Rock in Rio, Nature One, Mayday, Decibel, Q-Dance and has an agreement to acquire React Presents and Flavorus. SFX also operates Beatport, the principal online resource for EMC DJs and a trusted destination for the growing EMC community to discover and stream music, follow DJs and keep abreast of news, information and events, in addition to offering year-round entertainment to EMC fans around the globe through other digital assets.