28. Augustus 2014
Nieuw op MTV: “Faking It” romantische comedy over vriendschap, liefde en populariteit

Nieuw op MTV: “Faking It” romantische comedy over vriendschap, liefde en populariteit

MTV’s hitserie Faking it is vanaf 7 september ook in Nederland te zien. Een romantische comedy waarin de vriendschap tussen Karma (Katie Stevens) en Amy (Rita Volk) centraal staat.

Twee ‘inbetweeners’ die door een misverstand ineens wel tot de it-groep van hun middelbare school behoren. Lesbisch zijn voor populariteit? Het maakt Karma en Amy wel de twee meest populaire meiden van de school en die faam kunnen ze niet loslaten. De romantische comedy Faking it is vanaf 7 september te zien op MTV om 19:35 uur.

Wat moet je doen als populair zijn op de middelbare school niet zo vanzelfsprekend is? Als je toch je plek wilt veroveren tussen de ‘it-groep’, de mensen waar anderen tegen opkijken? De vriendinnen Karma en Amy behoren tot de groep ‘niet zo fameuze mensen’ op hun middelbare school. Totdat ‘golden gay boy’ Shane, gespeeld door Michael Willett, de twee bombardeert als lesbisch stel. Karma en Amy houden de misvatting van hun lesbische relatie in stand en genieten van de roem van populariteit. Maar dat brengt hen natuurlijk ook in confronterende situaties. Hoever zullen ze gaan om de mythe in stand te houden en wat gebeurt er met hun vriendschap wanneer een van de twee wel romantische gevoelens blijkt te hebben? Je ziet het vanaf 7 september om 19:35 uur op MTV.

Over MTV
MTV Nederland is de Nederlandse versie van zender MTV en onderdeel van Viacom International Media Networks. MTV is het grootste en belangrijkste jeugd entertainmentmerk ter wereld. Met een wereldwijd bereik van meer dan een half miljard huishoudens, is MTV het culturele thuis van de millenniumgeneratie, muziekfans en artiesten, en een pionier in het creëren van innovatieve programmering voor jonge mensen. MTV weerspiegelt en creëert een popcultuur met haar bekroonde inhoud die is gebouwd rond fascinerende verhalen, muziekontdekkingen en activiteiten die worden overgebracht via TV, internet en mobiele communicatie. Buiten de Verenigde Staten maakt MTV deel uit van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB), een van ’s werelds toonaangevende bedenkers en uitvoerders van programmering en inhoud gebracht via alle mediaplatformen. Viacom biedt in Noord Europa 37 TV kanalen en meer dan 40 websites en heeft een totaalbereik van 62 miljoen huishoudens. Populaire zenders zijn o.a. MTV, Comedy Central, VIVA en Nickelodeon. Viacom merken worden wereldwijd in 34 talen bekeken door meer dan 600 miljoen huishoudens.